Český kameraman si zamiloval japonský venkov. Je to inspirativní prostředí
Z rušného Tokia, kde měl problém najít si přátelé, odjel žít s japonskou manželkou na venkov. Kameraman, malíř a loutkař Pavel Bednář si pochvaluje klidné prostředí, kde začal tvořit umělecká díla.
Má dva domy a v každé místnosti je pověšený minimálně jeden z jeho obrazů. Bednář se pustil na japonském venkově do malování. „Je tu kolem mě hodně malířů. Asi je zdejší prostředí inspirativní. Znám se velice dobře se slavným japonským malířem Mizú, který vystavoval například s Picassem,“ prozrazuje Bednář.
Kromě malování se začal zabývat i výrobou hraček pro děti a na popud Japonců začal dělat loutky. „Ty si Čech, tak musíš umět udělat loutky, říkali mi Japonci. Než je kupovat, tak jsem se je rozhodl vyrobit. Měl jsem na zahradě spoustu dřeva. Vzal jsem do ruky dláto a pustil se do toho.“
Se svou japonskou manželkou tak hraje loutkové divadlo pro děti ve školkách. „Milují to a je to hlavně lepší, než když by měly děti koukat na televizi,“ těší Bednáře, který o sobě tvrdí, že v hlavě má pocit, jako by mu bylo pořád devět let.