Spolupráce, inspirace a mezinárodní týmová hra. V sídle ČOV se setkala Regionální marketingová skupina
Národní domy pro olympijské hry, propojení marketingové spolupráce i obsah na sociálních sítích. O těchto a dalších tématech diskutovali v pátek 26. ledna v sídle Českého olympijského výboru zástupci Regionální marketingové skupiny. V té je vedle České republiky sdružených dalších pět zemí – Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Polsko a Chorvatsko. „Jsem moc rád, že taková setkání pořádáme, je to velmi důležité. A tato skupina má skvělou energii,“ řekl předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval.
Vznik Regionální marketingové skupiny inicioval a její fungování prosazoval Dejan Kozlina zodpovědný za marketing Srbského olympijského výboru. V letošním roce slaví již 10 let existence a jejím cílem je od samého začátku posílení spolupráce mezi olympijskými výbory podobného rozsahu a dosáhnutí součinnosti v oblasti marketingu.
„Členové mezi sebou sdílí zkušenosti a informace ohledně probíhajících kampaní a projektů. Tak se mohou vzájemně inspirovat a replikovat osvědčené postupy, což vede k efektivnějšímu využívání marketingových zdrojů,“ popsala ředitelka mezinárodního úseku ČOV Veronika Zemanová. „Navíc je skupina velmi přínosná také z pohledu sportovní diplomacie. Český olympijský výbor se i díky ní proaktivně prezentuje jako týmový hráč, který má ostatním co nabídnout,“ dodala.
Jedním z témat, o kterém se na semináři diskutovalo, byly národní domy pro olympijské hry v Paříži. Účastníci si vyměnili zkušenosti a probrali své plány – ať už jde o umístění, vstupenky, otevírací dobu, program či další detaily. „Dohodli jsme se, že v rámci národních domů budeme spolupracovat. Český dům bude společně s domy Slovinska, Slovenska a Srbska ve stejném areálu, Polsko bude mít národní dům na olympijských hrách vůbec poprvé. Návštěvníci Českého domu se tak mohou těšit na zajímavý program i s hosty a sportovci z těchto zemí,“ komentoval ředitel marketingového úseku ČOV Zoran Bartek.
Dalším důležitým aspektem skupiny je propojení s TOP partnery. Panelové diskuse se tentokrát zúčastnili marketingová ředitelka Visa pro ČR, Slovensko a Maďarsko Světla Košková, marketingový ředitel P&G pro ČR a Slovensko Neven Kružljak a online se připojila Sheila Hernandéz z IOC Television & Marketing Services.
Skupina je velmi přínosná také z pohledu sportovní diplomacie, Český olympijský výbor se i díky ní proaktivně prezentuje jako týmový hráč, který má ostatním co nabídnout.
Ze společných setkání mohou vzejít například společné aktivace či jiné podnětné myšlenky, které jsou v olympijském roce 2024 obzvláště cenné. „Světla Košková sama navrhla zorganizovat seminář marketingových manažerů Visa z daných zemí spolu se zástupci marketingu daných národních olympijských výborů, Neven Kružljak zase zdůrazňoval výhody spolupráce s Českým olympijským výborem a deklaroval, že by takovou součinnost ocenil i dalších zemích,“ doplnil Bartek.
Finančně je Regionální marketingová skupina podporována ze zdrojů Olympijské solidarity.