Nový název i nové sporty. T-Mobile Olympijský běh se po 10 letech mění

Olympijský běh
Olympijský běh
3 Minuty čtení
3 Minuty čtení

Největší běžecká akce, která každý rok rozběhá desítky tisíc dospělých i dětí po celé republice, se s dalším ročníkem představí v nové podobě. T-Mobile Olympijský běh se mění na Olympijský den. Jeho součástí budou kromě běžeckých závodů i další sportovní aktivity a více prostoru dostane také olympijské vzdělávání. Dlouholetý titulární partner T-Mobile se s projektem loučí.

„Olympijský den slaví každý rok po celém světě miliony lidí. Jeho důležitou součástí je oslava olympijských hodnot a myšlenek, které jsou stejné pro všechny sporty. Proto chceme původní projekt Olympijského běhu rozšířit o další aktivity, aby se mohli zapojit i ti, kteří preferují jiné pohybové aktivity, ctí olympijské myšlenky a chtějí být součástí tohoto výjimečného dne,“ řekl předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval.

Počet účastníků se na T-Mobile Olympijském běhu za posledních deset let téměř ztrojnásobil. Každý rok se ho aktivně účastní přes 70 000 běžeckých nadšenců ze všech koutů republiky. Od roku 2025 dostanou možnost zapojit se do oslav Olympijského dne i sportovní kluby a organizace, které se věnují jiným pohybovým aktivitám.

Olympijský běh zůstává hlavní aktivitou Olympijského dne

Olympijský den je poctou výročí založení Mezinárodního olympijského výboru v roce 1894. S nápadem propagovat tento den prostřednictvím sportovních aktivit všeho druhu a šířit olympijské myšlenky přišel Josef Gruss, tehdejší předseda Československého olympijského výboru a člen Mezinárodního olympijského výboru. Olympijský den se slaví od roku 1948 a po celém světě si ho připomíná 5,5 milionů lidí ze 150 zemí světa. V Česku se slaví vždy nejbližší středu před 23. červnem.

Olympijský den slaví každý rok po celém světě miliony lidí.

Pro pořadatele závodů ani běžce, kteří se do projektu pravidelně zapojují, se nic nemění. Olympijský běh, který Český atletický svaz již šestkrát ocenil jako TOP běžeckou soutěž, bude i nadále hlavní aktivitou oslav Olympijského dne. Jeho součástí také zůstává podpora České olympijské nadace, kdy část z každého startovného pomáhá sportovat dětem ze znevýhodněných rodin. Během desetileté spolupráce s T-Mobile získala nadace díky Olympijskému běhu více než 4,5 milionu korun.

T-Mobile pomohl ČOV rozhýbat statisíce lidí

T-Mobile se po více než deseti letech loučí nejen s Olympijských během, ale končí také své partnerství s Českým olympijský týmem, jehož oficiálním partnerem se stal už v roce 2013. Během dlouholeté spolupráce se T-Mobile podílel kromě Olympijského běhu také na podpoře Olympijských festivalů nebo vzniku digitální olympijské televize czechteam.tv a mobilní Olympijské aplikace.

Iva Menclová, interim ředitelka značky a marketingové komunikace v T-Mobile Česká republika, dodala: „Máme za sebou přes deset let skvělé spolupráce s ČOV a myslím, že obě naše organizace se díky tomu posunuly o velký kus dopředu. Z Olympijského běhu se stala opravdu srdeční záležitost s velkým přesahem a věřím, že se mu bude stejně dobře dařit i v dalších letech.“ Operátor nadále zůstává významným podporovatelem sportu.

Během desetileté spolupráce se Olympijský běh povedlo rozšířit z 23 odpoledních závodů na 90 lokalit po celé ČR. Počet škol, které se pravidelně zapojují do dopoledních závodů, narostl o téměř 300 % a pravidelně rozběhá desítky tisíc školáků. „S T-Mobile to byla úžasná spolupráce. T-Mobile Olympijský běh se stal fenoménem a jednou z největších sportovních událostí, která rozběhala celé Česko. Spolu s tím nám T-Mobile pravidelně pomáhal propagovat sport, lásku k pohybu a fair-play a zapojoval se do sportovních aktivit v Olympijských festivalech. Jejich podpora pomohla připravovat ty nejlepší podmínky pro sportovce na olympijských hrách. Děkujeme za toto skvělé partnerství, podařil se nám obrovský kus práce,“ uvedl Petr Graclík, generální sekretář Českého olympijského výboru.

líbil se ti článek?